Czym jest hipertrofia i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej?

Najprościej mówiąc hipertrofia to powiększenie tkanki mięśniowej na skutek powiększenia poszczególnych komórek.

Zobacz 3 zdjęcia

PowerCharles.com

Wyróżniamy 3 najważniejsze czynniki wpływające na hipertrofię:

  1. uszkodzenia włókien mięśniowych (muscle damage)
  2. hyperaemia (muscle pump)
  3. stres metaboliczny (metabolic stress)

Dziś skupimy się właśnie na stresie metabolicznym. Postaram przybliżyć się wam dlaczego jest on tak ważny w spalaniu tkakni tłuszczowej.

Zobacz także: Najskuteczniejsze domowe sposoby na zakwasy

Czy znasz uczucie piekących do granic możliwości mięśni podczas treningu?

To jest właśnie kwas mlekowy nagromadzony w komórce mięśniowej — produkt bio-chemiczy powszechnie występujący podczas bardzo intensywnego treningu interwałowego lub siłowego.

Większość ludzi wierzy, że kwas mlekowy jest negatywnym bio-produktem uzyskiwanym podczas ćwiczeń oraz że powinniśmy dążyć do jego zmniejszenia lub wyeliminowania …

Czy faktycznie tak jest?

Najnowsze badania pokazują, że kwas mlekowy jest naszym sprzymierzeńcem w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Zobacz także: Naturalne spalacze tłuszczu

Dlaczego?

Ponieważ to właśnie hormon wzrostu jest uwalniany w odpowiedzi na obecność kwasu mlekowego w mięśniach!

To cholerne palenie w mięśniach jest bardzo dobrym wskaźnikiem, że pracujesz ciężko, a twoje ciało uwalnia ogromne zasoby hormon wzrostu.

Zapamiętaj:

IM WIĘCEJ KWASU MLEKOWEGO W KOMÓRCE MIĘŚNIOWEJ = TYM WIĘKSZY WYRZUT NATURALNEGO HORMONU WZROSTU

WYŻSZY POZIOM NATURALNEGO HORMONU WZROSTU = PROWADZI DO WIĘKSZYCH PRZYROSTÓW TKANKI MIĘŚNIOWEJ ORAZ LEPSZEGO SPALANIA TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Wprowadzenie do treningu siłowego

Jak więc możemy zwiększyć poziom kwasu mlekowego podczas treningu, aby czerpać z niego korzyści?

  1. Trening siłowy z większą ilością powtórzeń, krótszymi przerwami oraz dużą objętością (ilością serii).
  2. Trening okluzyjny (Blood Flow Restriction — o tym już wkrótce).
  3. Techniki zwiększające ilość pracy w stałej jednostce czasu (density workouts) - gigant serie, super serie, drop sety etc.
  4. HIIT (High Intensity Interval Training) - sprinty, prowler, air bike, spin bike, liny bojowe

Podsumowując

Kwas mlekowy jest jednym z najważniejszych mechanizmów hipertrofii mięśniowej oraz naszym przyjacielem w spalaniu tkanki tłuszczowej!

BONUS:

Łapcie mój protokół na air bike’u / spin bike’u podczas okresu redukcyjnego, który pomaga mi doprowadzić ogromną ilość kwasu mlekowego do nóg.

2 min rozgrzewki na spin bike / air bike, następnie 15 sekund maksymalnej pracy, 45 sekund aktywnego odpoczynku (wolna jazda).

Powtórz 4x, na koniec 2 min wolna jazda na wyciszenie tętna.

Przygotuj się na ostrą jazdę!

Karol Wyszomirski aka Charles Power

Źródło: PowerCharles.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Przysiady – prawidłowe wykonanie 4 najlepsze sporty dla kobiet Tabata dla początkujących NIE ISTNIEJE Najgorsze ćwiczenia na brzuch Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki

Popularne w tym tygodniu:

Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Od zwykłej nastolatki do miss bikini. W czym tkwi sekret Małgosi Mączyńskiej? Skuteczny trening, czyli co powinieneś wiedzieć o ekscentryce Chcesz mieć zgrabną pupę? Podejmij nasze wyzwanie! To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud Trening na redukcję – zasady, plan treningowy