Czym jest hipertrofia i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej?

Najprościej mówiąc hipertrofia to powiększenie tkanki mięśniowej na skutek powiększenia poszczególnych komórek.

Zobacz 3 zdjęcia

PowerCharles.com

Wyróżniamy 3 najważniejsze czynniki wpływające na hipertrofię:

  1. uszkodzenia włókien mięśniowych (muscle damage)
  2. hyperaemia (muscle pump)
  3. stres metaboliczny (metabolic stress)

Dziś skupimy się właśnie na stresie metabolicznym. Postaram przybliżyć się wam dlaczego jest on tak ważny w spalaniu tkakni tłuszczowej.

Zobacz także: Najskuteczniejsze domowe sposoby na zakwasy

Czy znasz uczucie piekących do granic możliwości mięśni podczas treningu?

To jest właśnie kwas mlekowy nagromadzony w komórce mięśniowej — produkt bio-chemiczy powszechnie występujący podczas bardzo intensywnego treningu interwałowego lub siłowego.

Większość ludzi wierzy, że kwas mlekowy jest negatywnym bio-produktem uzyskiwanym podczas ćwiczeń oraz że powinniśmy dążyć do jego zmniejszenia lub wyeliminowania …

Czy faktycznie tak jest?

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Najnowsze badania pokazują, że kwas mlekowy jest naszym sprzymierzeńcem w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Zobacz także: Naturalne spalacze tłuszczu

Dlaczego?

Ponieważ to właśnie hormon wzrostu jest uwalniany w odpowiedzi na obecność kwasu mlekowego w mięśniach!

To cholerne palenie w mięśniach jest bardzo dobrym wskaźnikiem, że pracujesz ciężko, a twoje ciało uwalnia ogromne zasoby hormon wzrostu.

Zapamiętaj:

IM WIĘCEJ KWASU MLEKOWEGO W KOMÓRCE MIĘŚNIOWEJ = TYM WIĘKSZY WYRZUT NATURALNEGO HORMONU WZROSTU

WYŻSZY POZIOM NATURALNEGO HORMONU WZROSTU = PROWADZI DO WIĘKSZYCH PRZYROSTÓW TKANKI MIĘŚNIOWEJ ORAZ LEPSZEGO SPALANIA TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Wprowadzenie do treningu siłowego

Jak więc możemy zwiększyć poziom kwasu mlekowego podczas treningu, aby czerpać z niego korzyści?

  1. Trening siłowy z większą ilością powtórzeń, krótszymi przerwami oraz dużą objętością (ilością serii).
  2. Trening okluzyjny (Blood Flow Restriction — o tym już wkrótce).
  3. Techniki zwiększające ilość pracy w stałej jednostce czasu (density workouts) - gigant serie, super serie, drop sety etc.
  4. HIIT (High Intensity Interval Training) - sprinty, prowler, air bike, spin bike, liny bojowe

Podsumowując

Kwas mlekowy jest jednym z najważniejszych mechanizmów hipertrofii mięśniowej oraz naszym przyjacielem w spalaniu tkanki tłuszczowej!

BONUS:

Łapcie mój protokół na air bike’u / spin bike’u podczas okresu redukcyjnego, który pomaga mi doprowadzić ogromną ilość kwasu mlekowego do nóg.

2 min rozgrzewki na spin bike / air bike, następnie 15 sekund maksymalnej pracy, 45 sekund aktywnego odpoczynku (wolna jazda).

Powtórz 4x, na koniec 2 min wolna jazda na wyciszenie tętna.

Przygotuj się na ostrą jazdę!

Karol Wyszomirski aka Charles Power

Źródło: PowerCharles.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Izotonik, hipertonik, hipotonik. Różnice pomiędzy napojami dla sportowców 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Ćwiczenia wyszczuplające nogi dla kobiet Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Face fitness? Twoja cera też może być fit! 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Jak pozbyć się bryczesów za pomocą ćwiczeń? Najpopularniejsze treningi Ewy Chodakowskiej Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Rusz się po Świętach Warszawo

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Czy piersi lubią ćwiczyć? 10-minutowy trening wzmacniający organizm Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Co jeść przed treningiem? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet