Czym jest hipertrofia i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej?

Najprościej mówiąc hipertrofia to powiększenie tkanki mięśniowej na skutek powiększenia poszczególnych komórek.

Zobacz 3 zdjęcia

PowerCharles.com

Wyróżniamy 3 najważniejsze czynniki wpływające na hipertrofię:

  1. uszkodzenia włókien mięśniowych (muscle damage)
  2. hyperaemia (muscle pump)
  3. stres metaboliczny (metabolic stress)

Dziś skupimy się właśnie na stresie metabolicznym. Postaram przybliżyć się wam dlaczego jest on tak ważny w spalaniu tkakni tłuszczowej.

Zobacz także: Najskuteczniejsze domowe sposoby na zakwasy

Czy znasz uczucie piekących do granic możliwości mięśni podczas treningu?

To jest właśnie kwas mlekowy nagromadzony w komórce mięśniowej — produkt bio-chemiczy powszechnie występujący podczas bardzo intensywnego treningu interwałowego lub siłowego.

Większość ludzi wierzy, że kwas mlekowy jest negatywnym bio-produktem uzyskiwanym podczas ćwiczeń oraz że powinniśmy dążyć do jego zmniejszenia lub wyeliminowania …

Czy faktycznie tak jest?

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Najnowsze badania pokazują, że kwas mlekowy jest naszym sprzymierzeńcem w spalaniu tkanki tłuszczowej.

Zobacz także: Naturalne spalacze tłuszczu

Dlaczego?

Ponieważ to właśnie hormon wzrostu jest uwalniany w odpowiedzi na obecność kwasu mlekowego w mięśniach!

To cholerne palenie w mięśniach jest bardzo dobrym wskaźnikiem, że pracujesz ciężko, a twoje ciało uwalnia ogromne zasoby hormon wzrostu.

Zapamiętaj:

IM WIĘCEJ KWASU MLEKOWEGO W KOMÓRCE MIĘŚNIOWEJ = TYM WIĘKSZY WYRZUT NATURALNEGO HORMONU WZROSTU

WYŻSZY POZIOM NATURALNEGO HORMONU WZROSTU = PROWADZI DO WIĘKSZYCH PRZYROSTÓW TKANKI MIĘŚNIOWEJ ORAZ LEPSZEGO SPALANIA TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Wprowadzenie do treningu siłowego

Jak więc możemy zwiększyć poziom kwasu mlekowego podczas treningu, aby czerpać z niego korzyści?

  1. Trening siłowy z większą ilością powtórzeń, krótszymi przerwami oraz dużą objętością (ilością serii).
  2. Trening okluzyjny (Blood Flow Restriction — o tym już wkrótce).
  3. Techniki zwiększające ilość pracy w stałej jednostce czasu (density workouts) - gigant serie, super serie, drop sety etc.
  4. HIIT (High Intensity Interval Training) - sprinty, prowler, air bike, spin bike, liny bojowe

Podsumowując

Kwas mlekowy jest jednym z najważniejszych mechanizmów hipertrofii mięśniowej oraz naszym przyjacielem w spalaniu tkanki tłuszczowej!

BONUS:

Łapcie mój protokół na air bike’u / spin bike’u podczas okresu redukcyjnego, który pomaga mi doprowadzić ogromną ilość kwasu mlekowego do nóg.

2 min rozgrzewki na spin bike / air bike, następnie 15 sekund maksymalnej pracy, 45 sekund aktywnego odpoczynku (wolna jazda).

Powtórz 4x, na koniec 2 min wolna jazda na wyciszenie tętna.

Przygotuj się na ostrą jazdę!

Karol Wyszomirski aka Charles Power

Źródło: PowerCharles.com

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

American swing na wzmocnienie mięśni i utratę zbędnych kilogramów Aplikacje fitness, które warto mieć na telefonie Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Najgorsze ćwiczenia na brzuch Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank 15-minutowy trening całego ciała, który pozwala spalić 150 kalorii Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut Ćwiczenia na poprawę kondycji fizycznej - burpees, przysiady Jak samodzielnie sprawdzić poziom tkanki tłuszczowej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Sposoby regeneracji organizmu po treningu Najpopularniejsze treningi Mel B - trening brzucha, nóg, cool down Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Najlepsze ćwiczenia na każdą partię ciała Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty